klauzula inf. dot. ewidencji ludności
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowychna podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorami są:
1.
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w
Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój
rejestru PESEL,
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji,
mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada
za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych
w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w
dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ
ewidencji ludności administratorem jest odpowiednio: Wójt Gminy Stolno.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można
się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod
adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub
pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw
Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres
siedziby administratora.
Z administratorem – Wójtem Gminy Stolno można
się skontaktować pisemnie na adres siedziby: 86-212 Stolno, Stolno 112,
e-mailowo:sekretariat@stolno.com.pl, telefonicznie 56 677 09 00.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył
inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez
email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z
inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach
dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i
Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani /
Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub
pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Wójt Gminy Stolno wyznaczył
inspektora ochrony danych Pana Roberta Bagińskiego, z którym może się Pani /
Pan skontaktować poprzez –mail na
adres iod@stolno.com.pl.
Z inspektorem ochrony danych można się
kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych
oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
·
zarejestrowania w związku z:
-
nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
-
zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska,
zgonem,
-
zmianą obywatelstwa,
-
wydaniem nowego dowodu osobistego lub
paszportu,
-
zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
·
rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego
na:
-
zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub
czasowego,
-
wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
-
zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice
Polski
·
uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o
danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
·
usunięcia niezgodności w danych
Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie
ustawy o ewidencji ludności.
ODBIORCY DANYCH
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane
uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom:
służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom
sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom
– w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom
organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom
organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii
publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej
modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny
w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą
określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum
Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia
Pani / Pana danych.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do
Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób,
nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje Pani/Panu również prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych
w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub
miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani / Pana dane do rejestru PESEL
wprowadzane są przez następujące organy:
-
kierownik urzędu stanu cywilnego
sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych
aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
-
organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku
meldunkowego,
-
organ gminy wydający lub unieważniający dowód
osobisty,
-
wojewoda lub konsul RP wydający lub
unieważniający paszport,
-
wojewoda lub minister właściwy do spraw
wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa
polskiego.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA
DANYCH
Obowiązek podania danych osobowych wynika z
ustawy o ewidencji ludności.
metryczka
Wytworzył: Anna Kotowska (11 marca 2019)
Opublikował: Robert Dobek (18 marca 2019, 12:56:19)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 394